Vincerola wieder mit pädagogischen Beiträgen auf der didacta in Köln - Impressionen von Europas größter Bildungsmesse 2019

Vincerola wieder mit pädagogischen Beiträgen auf der didacta in Köln  -  Impressionen von Europas größter Bildungsmesse 2019

 

Vincerola wurde vom Verein für Mehrsprachigkeit fmks eingeladen, Kooperationspartner beim Fachtag Mehrsprachigkeit zu werden.
Dazu gehörte ein Workshop, die Betreuung eines Tisches im World Café und die Präsentation der Vincerola Day Nurseries and Preschools, zusammen mit anderen mehrsprachigen Einrichtungen.

Der englischsprachige Workshop „Bilingual practice with nursery children“ mit Pollyanna Lang und Marvin Reyes - beide erfahrene Montessori Pädagogen -, traf auf großes Interesse des Fachpublikums.

 

Den Vincerola-Tisch im World Café betreuten die pädagogischen Leiter Ursula Puyn und Marvin Reyes. Das Thema „Mehrsprachigkeit und Montessori-Pädagogik“ wird aktuell in der pädagogischen Fachwelt intensiv diskutiert. Kein Wunder, dass die Praxisbeispiele - u.a. Filmsequenzen aus dem Vincerola Alltag-Grundlage - für viele lebhafte Fachgespräche sorgten.


Vincerola-Tisch beim fmks Fachtag

 

Im „Gläsernen Klassenzimmer“ des Montessori Dachverbandes Deutschland waren gleich zwei unserer Gruppen vertreten: am Dienstag 19.02. aus Vincerola Mülheim und am Freitag 22.02. aus Vincerola Widdersdorf. Die vielen Fragen der interessierten Messebesucher an die Standbetreuer störten die Kinder nicht, sie arbeiteten konzentriert und mit viel Freude weiter!

 

_____________
English

This year Vincerola was invited by fmks, the Association for Multilingualism, to become a cooperation partner in its Multilingualism Day. In cooperation with other multilingual institutions this included a workshop, supervising a table in the World Café and the presentation of the Vincerola Day Nurseries and Preschools.

The English-language workshop "Bilingual practice with nursery children" presented by Pollyanna Lang and Marvin Reyes - both experienced Montessori educators - met with great interest from its specialist audience.  

 

The Vincerola table in the World Café was supervised by pedagogical directors Ursula Puyn and Marvin Reyes. The topic of "Multilingualism and Montessori education" is currently the subject of intensive discussion by pedagogical experts. No wonder that the practical examples - including film sequences from everyday life at Vincerola – led to many lively specialist discussions.


Vincerola-Table at fmks 

 

Two of our groups were represented in the "Transparent classroom" organised by Germany's national Montessori organisation: on Tuesday 19 February with the educators Ahmed Hamm-Aly and Tobias Garbrock and children from Vincerola Mülheim, and on Friday 22 February with the educators Justin Ayagu and Claudia Berling-Klappstein and children from Vincerola Widdersdorf. The many questions which the interested visitors put to their teachers did not bother the children, who continued to work with concentration and enjoyment!

 

This year's didacta was again a clear reflection of current pedagogical debates. In the elementary field early multilingualism is a central issue, as are new questions relating to pedagogical approaches, including the use of media and Montessori educational methods. Exciting times, with new challenges that we look forward to!

Mehr zu diesem Themen: bilingual Montessori Nachhaltigkeit Vincerola